پیرو برنده شدن شرکت معین کانساران توس در مزایده سرمایهگذاری عملیات اکتشاف پهنه شماره سه خراسان رضوی حدفاصل شهرهای فریمان و کدکن به وسعت 4900 کیلومترمربع، عملیات اکتشافی فاز شناسایی و پیجویی در این پهنه به اتمام رسید. جلسه دفاعیه پهنه اکتشافی مذکور با حضور معاونت محترم امور معادن و صنایع معدنی استان و کارشناسان محترم صورت پذیرفت. با توجه به اتمام این مطالعات و پیگیری های اداری، امید می رود در آینده نزدیک ادارات منابع طبیعی و محیط زیست محدوده های ذکر شده را تأیید نموده و پروانه های اکتشاف مناطق مستعد و امیدبخش جهت انجام مطالعات اکتشافی نیمه تفصیلی و تفصیلی بر روی این محدوده ها صادر شوند.

در بررسیهای فاز شناسایی مشتمل بر مطالعات سنجش از دور، ژئوشیمی رسوب آبراههای و تلفیق و مدلسازی نقشههای پتانسیل مواد معدنی در سامانه اطالعات جغرافیایی )GIS )بیش از 25 تارگت اکتشافی پلیمتال کرومیت، مس، طال و منگنز شناسایی شد.

پس از آن در فاز پیجویی تارگتهای شناسایی شده توسط دو اکیپ متخصص طی 262 نفر روز عملیات پیجویی مورد پیمایش و نمونهبرداری قرار گرفت. در نهایت امر ماحصل اقدامات صورتپذیرفته منجر به معرفی پنج محدوده اکتشافی پلیمتال کرومیت، مس- طال، آهن و منگنز جهت درخواست پروانه اکتشاف و سه محدوده امیدبخش با پتانسیل مس و منیزیت و دارای ارزش انجام مطالعات تفصیلی و تکمیلی به سازمان صمت استان شد.